ראשית, נבהיר שמדובר בשורת עתירות, המוקדמת שבהן הוגשה בראשית שנת 2013 (!!), והיא עדיין תלויה ועומדת. זה כדי שתבינו עד כמה בג"ץ מתלהב להכריע בעניין.
שנית, ההחלטה אתמול – *שאיננה* בגדר פסק דין שמסיים את ההתדיינות בנושא – ניתנה גם על ידי השופטים סולברג ומינץ, שאינם ידועים כרפורמים אדוקים, כחברים בארגון "נשות הכותל" או שאר ההבלים שלורלרו אתמול בערוץ 14 ובפיד סמוטריץ'-רוטמן.
שלישית, מי שיקרא את ההחלטה הקצרה, שאורכה פחות מעמוד, יגלה שהדיון התמקד "ביישום הפן המעשי" של דיון שהתקיים בשנת 2016. כלומר, לא היתה אתמול שום הכרעה דרמטית, אלא ניסיון להביא את מה שנקבע כבר מזמן לפסים מעשיים.
רביעית, ההחלטה מפנה לפסק דין משנת 2019 בעניין בהט. בפסק הדין הזה מפורטות בתמצית *העובדות* הרלבנטיות (כן, חברים, יש דבר כזה שנקרא "עובדות"):
בנימין נתניהו, הוא ולא אחר, מינה "צוות מייעץ לסוגיית הסדרי תפילה בכותל המערבי". הצוות המליץ כי "ברחבה הדרומית תתנהל תפילה על פי תפיסה פלורליסטית ושיוויונית, וברחבת התפילה הצפונית, הידועה במקומותינו כרחבת הכותל או הרחבה המרכזית, תנוהל התפילה על פי מנהג היהדות האורתודקסית, תוך הפרדה בין נשים לגברים". כל זה כונה "מתווה הכותל".
כלומר, כל הבולשיט שמכרו לכם בחצי היממה האחרונה על "רחבת הכותל" – הוא, אם כן, בולשיט.
*הממשלה* – ממשלת נתניהו – אימצה בינואר 2016 את אותו "מתווה כותל". ביוני 2017 אותה ממשלה החליטה להקפיא את המתווה הזה, וראש הממשלה, כלומר בנימין נתניהו, הנחה את מזכיר הממשלה "לפעול לבנייה ולהכשרה של רחבת התפילה הדרומית (אתר קשר רובינסון), וזאת במהירות האפשרית". כלומר, נתניהו הנחה לבצע עבודות בנייה כדי להכשיר את הרחבה הדרומית לתפילה "על פי תפיסה פלורליסטית ושיוויונית".
ביולי 2018 החליטה ועדת שרים – של אותה *ממשלת נתניהו* – לאשר לרשות העתיקות לבצע עבודות בנייה "לצורך תכנון, התאמה והסדרה של 'עזרת ישראל' באתר קשרת רובינסון כמרחב קולט קהל", כלומר להכשיר פיזית את הרחבה הדרומית כאתר לקיום תפילות.
בקיצור, כל הסיפור הוא *יישום* של אותה החלטת ועדת שרים לבצע את העבודות הנדרשות לצורך הסדרת התפילה הפלורליסטית ברחבה הדרומית.
ואם כל זה לא מספיק, ביום 3.2.2026 *מזכיר הממשלה* הציג בפני בג"ץ את עמדת הדרג המדיני, כלומר את עמדת *הממשלה הנוכחית*, לפיה יש "להמשיך ביישום הנחייתו של ראש הממשלה מיולי 2017 בעניין הסדרי התפילה בכותל המערבי". זה מה *שהממשלה הנוכחית* ביקשה.
ומה הוחלט אתמול?
אתמול בג"ץ קיבל את *עמדת הממשלה* שאותה החלטה של ועדת השרים משנת 2018 בעינה עומדת. אין מקום לפתוח את העניין לדיון מחודש, ומה שצריך לעשות זה לטפל בהוצאת ההיתרים כדי ליישם אותה.
וזה הסיפור. בינו לבין הררי השקרים, הפייק, ההתקרבנות והצרחות שאתם שומעים – פעורה תהום. תהום של בורות, תעמולה וחוסר בושה לשקר במצח נחושה כדי להמשיך ולתדלק את קמפיין השנאה נגד בית המשפט העליון.




פסק דין בהט המלא למתעניינים:






