אני יודע שכולכם כבר מותשים מהעיסוק ב-"שקר הפרימטר" – אבל אין ברירה:
בציוץ המצורף, מיודענו אראל סג"ל מסביר שאם יש הוראות פתיחה באש שונות לגבי מחבלים ולגבי מפרי סדר – אז התוצאה היא שאין פרימטר אפקטיבי. וכך נרצח בראל חדריה שמואלי ז"ל, וכמובן שכך גם התרחש טבח ה-7.10.
אז בואו נפרק. שוב.
ראשית, עקרונית מר סג"ל צודק. הוראות הפתיחה באש אכן הבחינו בין מחבלים לבין מפרי סדר, כלומר אזרחים עזתים. אלא שמי שקבע את אותן הוראות הפתיחה באש הללו זה *צה"ל*, ובג"ץ לא התערב בהן, לא שינה אותן, לא ריכך אותן – ואפילו לא ראה אותן (כן כן, השופטים *לא ראו* את הוראות הפתיחה באש, כי העותרים התנגדו להצגתן במעמד צד אחד).
הסיבה שצה"ל נאלץ לפתח את ההוראות הפתיחה באש המורכבות הללו היתה הנחייה של הדרג המדיני, כלומר של שמש העמים, המצביא המהולל, "מר ביטחון" שאין בלתו העונה לשם בנימין נתניהו – שהיה שבוי בקונספציה של הכלת הטרור, והימנעות בכל מחיר מהסלמה.
הרי אם צה"ל היה מגדיר כל אדם שמתקרב לגדר כמטרה לגיטימית – התוצאה היתה אלפי הרוגים, וכניסה לעוד סבב מול חמאס (אגב, גם תחת הוראות הפתיחה באש שהופעלו, התוצאה היתה מאות הרוגים). נתניהו לא רצה בכך, וצה"ל נאלץ להתאים את עצמו להנחיותיו. מאותה סיבה, גם "הכלנו" את טפטופי הטרור של רקטות, מרגמות, עפיפוני תבערה, בלוני חבלה וכו'.
שנית, מר סג"ל "שכח", אבל "צעדות השיבה" נערכו באמצע שנת 2018. בנובמבר אותה שנה, שוב אותו פקיד זוטר בשם בנימין נתניהו החליט לקנות מסינוואר שקט תמורת מיליוני דולרים במזומן – וכך אותן "צעדות שיבה" הפכו להיסטוריה, וכמוהן גם פסק הדין של בג"ץ.
שמואלי ז"ל נפל כשלוש שנים ורבע *לאחר* פסק הדין, וכמעט שלוש שנים לאחר ש-"צעדות השיבה" הופסקו בתמורה לשוחד שנתניהו שילם. הפרימטר אכן נשחק מאז, אבל מה לכל הרוחות הקשר לבג"ץ? אם רוצים להבין למה הוא נשחק, כדאי לבדוק זאת מול ממשלות ישראל וצה"ל.
שלישית, ואולי כאן העיקר, כאשר שמואלי ז"ל נפל – לא סג"ל ולא אף שופר אחר בא בטענות לבג"ץ. הם באו בטענות *לממשלה*, ועשו זאת בצדק גמור, כי הממשלה היא שנושאת באחריות לספק לנו ביטחון ולהגן על הגבול.
אני מבטיח לכם שלא תמצאו אפילו התייחסות *אחת* של שופר ביביזם או סוכן "משילות" שטען שיש קשר כלשהו בין נפילתו של שמואלי ז"ל לבין פסק הדין של בג"ץ. וזה כמובן לא מפתיע, כי אין שום קשר כזה.
הסיבה שסג"ל ושות' באו אז בטענות לממשלה היא, כמובן, ששמואלי ז"ל נפל בעת שנפתלי בנט היה ראש הממשלה. אבל ה-7.10 כבר היה במשמרת של נתניהו, אז צריך לחפש מתחת לאדמה תירוצים למה בכל זאת "המשפטנים" אשמים.
ולגבי "הראיה המפלילה" כביכול שסג"ל מתייחס אליה – ראו בשרשור המצורף.










