דלג לתוכן

שקר החן, הבל היופי

תקראו רגע את הציוץ הקטן הזה מאת ד"ר יעקב בן שמש.
בתמצית, בן שמש לועג לפירסום של העין השביעית, שמצידו ציין שלשכת ראש הממשלה הפיצה תמונה מרוטשת של שרה נתניהו, כלומר תמונה שעברה עיבוד על מנת להחמיא לה.
בעין השביעית טענו שזה "כמו במשטרים רודניים".

בן שמש, מצידו, לא ממש התרגש.
אבל מה הסיפור האמיתי?
בעין השביעית לא התרגשו מכך ששרה נתניהו, או מי מעוזריה, שוב הפיצה בעמוד האינסטגרם שלה פוסט מביך שנועד "להצעיר" אותה.
האייטם הפעם עסק במשהו אחר לגמרי, ולא בכדי בן שמש חתך אותו, והציג רק את הכותרת, ולא את מלוא הפרטים.

מה שבן שמש לא סיפר לכם, זה שהטענה של העין השביעית היא שהפעם מדובר "בתמונה רשמית של לשכת העיתונות הממשלתית", כלומר רשות ציבורית – ולא פוליטית – שממומנת מתקציב המדינה, דהיינו מהמיסים שאנחנו משלמים.
במילים אחרות, הטענה היא שהכסף של כולנו נוצל לתעמולה פרסונלית בשירות גב' נתניהו.

וזה ממש, אבל ממש, לא התפקיד של לשכת העיתונות הממשלתית (הידועה בראשי התיבות לע"מ).
לגוף המקצועי, לפי הגדרתו שלו, יש כל מיני תפקידים, ובגדול הוא אחראי "על תיאום התקשורת בין ממשלת ישראל ובין קהילת העיתונים ואנשי התקשורת הפועלים בארץ", וכן כתובת לממשק עבור העיתונאים הזרים.

מה שבטוח, שלע"מ אינה דוברות הליכוד. היא לא אמורה לעסוק בהאדרתה של משפחת נתניהו, ולא אמורה לנצל את כספי המיסים שלנו כדי להתחנף אליה.
בקיצור, לע"מ בהחלט יכולה – ולמעשה נדרשת – לסקר את יציאת רה"מ לארה"ב. היא לא יכולה – ולמעשה אסור לה – לעשות תעמולה עבור נתניהו או עבור רעייתו.

ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר – אתם צודקים:
רק לפני כחודש וחצי, ולרגל ט"ו באב, לע"מ פירסמה פוסט בפייסבוק. עד כאן, סביר.
אלא שלמעשה, לא היה מדובר בפוסט של רשות ממשלתית לרגל המועד העברי – אלא בפירסום תעמולה שמאדיר את משפחת נתניהו.
בחלוף כמה שעות שהיה באוויר – הפוסט נמחק.

ביחס לפירסום הנוכחי, לע"מ הכחישה שאנשיה "עיבדו" את התמונה, וטענה שהתמונה שהועברה היתה אותנטית. כלומר, לפחות לפי ההכחשה, מי שעשו פוטושופ על תמונה שצולמה מהכסף שלנו – היתה דוברות ראש הממשלה.
גם זה לא ממש תקין, מכל מיני סיבות, ולכן בעין השביעית גם דיווחו על פנייה שנעשתה ללע"מ.

אבל את כל זה בן שמש לא סיפר לכם.
הוא ניסה להלעיג את האייטם את העין השביעית, כאילו מדובר בעוד גיחוך על פוסט ילדותי של שרה נתניהו באינסטגרם – ולא במשהו אחר לגמרי, שכבר מעלה חשש כבד, ודאי כאשר נזכרים במה שקרה עם הפוסט לרגל ט"ו באב.
ולמה הטרחתי אתכם בשרשורון על הציוץ של בן שמש?

קודם כל, כדי שתעשו היכרות עם התועמלן המדובר, שהוא מעין המהדורה הפחות וולגרית של משה כהן-אליה:
משפטן, שהיה אלמוני לחלוטין בציבור הרחב, אשר חווה התגלות שגרמה לו למהפך אידיאולוגי אותנטי אל הביביזם.
משם, הדרך כמובן קצרה לאור הזרקורים המלטף של האולפנים, ולכך שמזהים אותך ברחוב.

וכמו תמיד, זה מתחיל בלרלרת כביכול "מקצועית", שמסבירה למה נתניהו תמיד צודק, ולמה בג"ץ והיועמ"ש תמיד לא בסדר – ומהר מאוד מגיע לציוצים כמו זה הנוכחי, שהוא פשוט שקר ומניפולציה כדי לשלהב את הבייס הנבער ולקבל לייקים ודופמין לפתוח איתם עם השבת.
אבל בן שמש זה לא העיקר. ממש ממש לא.

העיקר הוא החשש ההולך וגובר – שמודגם היטב גם בפוסט מט"ו באב וגם הפעם – שהממשלה בכלל, ונתניהו בפרט, מתכוונים לפגוע בטוהר ובהוגנות הבחירות באמצעות שימוש במשאבים ציבוריים לצורך תעמולה פוליטית.
השימוש בלע"מ הוא כמובן כסף קטן, אבל הוא גם נורת אזהרה מהבהבת מפני הצפוי בשנה הקרובה.

כאשר מבחינת נתניהו "המדינה זה אני", וכאשר פולחן המנהיג כולל את רעייתו – אך טבעי שהאיש ינסה לקחת כסף שנועד עבור הממלכה, ולהשתמש בו למען האדרת דמותו של המלך.
ואם כל זה מתחבר לכם עם האירוע המופרע מאתמול, שבו הילדים שלנו, וגם הכסף, אולצו לשדר את נאומו באו"ם – אתם בהחלט לא טועים.

קישור לאייטם המלא באתר ״העין השביעית״:
https://www.the7eye.org.il/563977
ושישובו כבר החטופים️

  • חוק מח"ש

    חוק מח"ש

    אמש נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל החוק הידוע כ-"חוק מח"ש", שבמרכזו רפורמה באופן פעולתה של המחלקה לחקירות שוטרים.

  • בוחן מציאות

    בוחן מציאות

    בג"ץ (גרוסקופף, שטיין, כשר יחדיו) פירסם אתמול פסק דין בעתירה שעניינה "החרם" של שר המשפטים יריב לוין על נשיא בית המשפט העליון יצחק עמית.

  • צחוקה המתגלגל של האירוניה

    צחוקה המתגלגל של האירוניה

    זוכרים את חאן אל אחמר? המאחז הלא חוקי הקטנטן באזור כפר אדומים? זה שרק לאחרונה הרמבו העברי בצלאל סמוטריץ' חתם על "צו" פינוי שלו, כנקמה על צו המעצר הבינלאומי שכנראה הוצא נגדו בהאג?

  • תנו לחיות לחיות

    תנו לחיות לחיות

    בעקבות הפרעות בבית משפחת המשנה לנשיא סולברג, פירסמה נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, אסתר חיות, דברים מטעמה.

  • דעתי על בחירת מבקר המדינה החדש היום:

    דעתי על בחירת מבקר המדינה החדש היום:

    מי מאיתנו שהוא בעשור החמישי לחייו או יותר מכך, ודאי זוכר שהימים שבהם היו מתפרסמים דו"חות מבקר המדינה – היו ימים מיוחדים.

  • שר הפנים נכנס למסעדה?

    שר הפנים נכנס למסעדה?

    אתמול פורסמה בבג"ץ (סולברג, שטיין, כשר) החלטה "קטנה", בעתירה שלא מעניינת כמעט אף אחד, ושסביר להניח שלא שמעתם עליה.

ניוזלטר
✓ נרשמת